Największy kontenerowiec świata tuż tuż

Dzisiaj armatorzy w szybkim tempie chcą zwiększyć ilość transportową, a zatem zaczynają walczyć między sobą.

Największy kontenerowiec globu (19,000 TEU) budowany na zlecenie China Shipping Container Lines (CSCL), oddany bedzie w ręce nowych właścicieli już w następnym miesiącu.  , Zatem jego zorganizowania nie pragnie podjąć się byle kto, ale pomóc w jego realizacji może jedynie profesjonalna spedycja transportowa.

Olbrzym zdeklasuje aktualnych czempionów: Maersk Mc-Kinney Moller, Majestic Maersk, Mary Maersk i Marie Maersk(18, 270 TEU).

Chińska firma nie zaprzestanie jednak na pojedynczym okazie nowego olbrzyma. Razem z nim w Hyundai Heavy Industries powstają następne 4 kontenerowce o takich samych parametrach. Ich długość to 400m, wielkość 30,5m, a szerokość 58,6m.

W pierwszej chwili kontenerowce miały być nieco mniejsze (18,400 TEU), wszak CSL biorąc pod uwagę transport dodatkowych 600 kontenerów, wystąpiło do stoczni o powiększenie rozmiaru do 19,000 TEU.

Statki te będą poruszane elektronicznie sterowanym silnikiem o mocy 77, 200 KM oraz dwoma układami uzdatniania wody EcoBallast. Wyjątkowa konstrukcja kluczowego motoru zezwoli zminimalizować zużycie paliwa, obniżyć głośność, drgania oraz produkcję dwutlenku węgla.

System EcoBallast, wykorzystujący promienie ultrafioletowe, zezwoli wszak filtrować ponad 3,000 m3 wody morskiej , filtrując i sterylizując bakterie i plankton większy niż 50µm.

Oddanie pozostałych 4 statków przewiduje się na lata 2015-2016.